مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-16اقتصادي

عطر برکت| آن ها که خوب می برند و می دوزند و اسمشان را گذاشته اند خیاط


بعضی ها خوب می برند و می دوزند و اسم خودشان را گذاشته اند خیاط، اما جز این، خیاط ها از شریف ترین افرادند و چه کسی می تواند فراموش کند وقتی که کرونا به دنیا چنگ زد، - گروه زندگی- سمیه دهقان زاده: اواخر دهه چهل بود، محبوبه نوجوان تا مادرش پایش را از خانه بیرون می گذاشت، در اتاق خیاطی را قفل می کرد و به چشم بهم زدنی پشت چرخ بود و پارچه های برش زده را بالا و پایین و درست و غلط می دوخت و کیف می کرد، بس که دلش می خواست خیاط شود و واقعی لباسی درخور بدوزد و همه را شگفت زده کند.

بماند که عزیز جانش که می آمد گوش مبارکش را می پیچاند که دخترجان این همه کار، چه کارِ پارچه ها و چرخ من داری؟! اما بالاخره روز موعود فرا رسید، یک ظهر تابستان و تعطیلی مدرسه ها بود که مادرش آمد خانه و گفت: تو رو می فرستم خیاطی و خواهرت رو کلاس نقاشی .

با بابای بچه ها مشورت کرده بود و حالا دخترهای خانه خوشحال ترین بودند که می توانند بیشتر و بهتر یاد بگیرند.

عکس تزیینی از دوخت پارچه با چرخ خیاطی خانگی شنبه بِبُر، یکشنبه بدوز، دوشنبه مبارک کن محبوبه نوجوان، 6 ماه نشده برای خودش خیاطی شده بود که بیا و ببین، دیپلم خیاطی اش هم در نازک دوزی و ضخیم دوزی با معدل 20 گرفت و بابایش همان شب قابش کرد و گذاشت روی طاقچه و خدا را شکر کرد از داشتن چنین دختر هنرمندی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطر برکت| آن ها که خوب می برند و می دوزند و اسمشان را گذاشته اند خیاط

عطر برکت| آن ها که خوب می برند و می دوزند و اسمشان را گذاشته اند خیاط